piątek, 15 lutego 2013

Indian Bosal

Indian bosal to ostrzejsza wersja Hackamore czyli końskiego kiełzna bezwędzidłowego. Jego użycie wymaga doświadczonego jeźdźca o delikatnej ręce.

Potrzebne rzeczy:
> 2 m sznurka o grubości zwykłego ołówka.
> Cieńszy sznurek do związywania
> Igła i nić

Wykonanie:
Odmierzyć rozmiar części nachrapnikowej na podstawie tabelki:

Rozmiar Konia

Długość Liny
Pony45cm
Cob55cm
Full65 - 70cm












Odciąć zmierzony odcinek linki oraz ok. 130cm na nachrapniko-wodze.
Na obu odcinkach liny zrobić równe pętle, zszyć je i owinąć sznurkiem. Zaznaczyć na obu linach środki i przykładając środek nachrapnika do środka nachrapniko-wodzy zszyć je razem i również owinąć linką.






Jeśli sznurek jest na tyle cienki, że można go przepleść przez igłę, najłatwiejszym sposobem ukończenia oplatania tak, aby nic potem się nie rozwiązało jest przekucie przez linę na drugą stronę i odcięcie tuż przy linie.



Gotowe bosale:







28 komentarzy:

  1. Z jakiej grubości sznurka robiłaś te bosale ? Jeśli to Twoje :) I przy używaniu wodzy ten nachrapnik nie ściąga się za bardzo i nie ciśnie pyska konia? Bo ja zrobiłam coś takiego i wydaje mi się, że się robi za ciasny przy używaniu wodzy :(
    jak możesz odp na kamusia91@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego to kiełzno jest ostrzejsze od hackamore, bo przy "kontakcie" ściska nos konia i trzeba sporego wyczucia u jeźdźca, jak i u konia, by nie zrobić krzywdy rumakowi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie zrobiony sprzęt! Czekam na kolejne wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem, że to jest świetne, ale niestety wymiarówka jest zaniżona :) Pony to 45 cm Cob to 60 cm Full 70 cm :) sprawdzałam, tylko full to za zimnokrwistego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super blog, świetne pomysły :) Zrobiłam właśnie Indian Bosal i będę niedługo sprawdzać jak działa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jako ten cienki sznurek do obwiązywania mogę uznać mulinę ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak - przy niektórych bosalach też wiążę muliną.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile razy obwijasz tym sznureczkiem (w miejscu nachrapnika) żeby ten Bosal nie wyszedł taki bardzo ostry .... ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Owijam 2 razy, a przed owijaniem okręcam jeszcze skrawkiem materiału. ;)
    Jeśli nie owijasz zbyt grubym sznurkiem warto nawlec go na jakąś dużą igłę i co pare centymetrów przebijać przez nachrapnik lub przekuć na początku owijać i zakończyć przekuciem.

    OdpowiedzUsuń
  10. TO KIEŁZNO ABSOLUTNIE NIE JEST OSTRZEJSZE!!! Jest łagodniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Jest raczje łagodniejsze.
      Z kiełzn tego rodzaju najmocniejsze jest hackmore.

      Usuń
  11. Superowy pomysł na bloga- ciekawe i orginalne pomysły :) Czekam na więcej :D

    (mój mail to Nihet888@onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzie kupowalas sznurek? Zwykły sklep typu castorama? :) fajnie wytlumaczone, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej zrobiłam to według wskazówek czyli sznur średni i mały.Podczas 4 jazdy na Indian Bosal koń się lekko spłoszył i zerwały mi się sznurki od wodzy niestety spadłam z konia bardzo boleśnie, chyba lepiej kupić oryginalny. W 100% zrezygnowałam z halterów, Bosali. Jak juz wo wolę jeździć na kantarze ;)lub ewentualnie na mocnym cordeo ;).
    Nie żebym kazała tego nie robić ależ skąd ale chyba lepiej zrobić na mocnym sznurze ;)

    Przyjmę krytykę :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sznur powinien być dosyć gruby, Ja na dodatek przytapiałam go do siebie i bardzo dobrze się trzymał choć ostatnio koń mnie na nim poniósł i dałam radę go zatrzymać :)

      Usuń
  14. jak kochacie swoje konie ,to nie ściskajcie im pysków żadnymi sznurkami nauczcie się na dopasowanych zwykłych kantarkach z doczepionymi wodzami a konie będą szczęśliwsze i wdzięczne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy do wiązania zamiast sznurka można użyć nici?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ty bosal przyczepiasz do kantara czy oglowia (ponoć da się do kantara)

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny blog i pomysł na niego czyli bloga

    OdpowiedzUsuń
  18. Super blog, bardzo się cieszę, że trafiłam tutaj. Bo mam konia, ale potrzebuje takich skarbów do niego jeszcze. Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  19. A do czego przyczepa się bosal ??? Do kantara czy czego czy można sam ???? Niezbyt wiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. #DataXD
      Do niczego :) Zakłada się go "tak o" ;3

      Usuń
  20. Ale fajnie :) właśnie tego szukałam, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super projekt ja swój zrobiłam i jest boski

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham tego bloga i strasznie się cieszę, że tu trafiłam. Jestem zachwycona pomysłami, lecz na razie mam małą możliwość prób ponieważ nie mam własnego konia chociaż o tym marzę.

    OdpowiedzUsuń

Pisz śmiało!