czwartek, 10 stycznia 2013

Ciastka dla koni

Składniki:

Otręby - 1 szklanka
Mąka - 1 szklanka
Strata Marchew - 1 szklanka
Woda - 1/4 szklanki
Sól - 1/2 łyżeczki
Cukier - 3 łyżki
Olej - 2 łyżki

Wykonanie:

Nastawić piekarnik na 200 stopni C. Składniki delikatnie wymieszać w misce. Jeśli jest za gęste, dolać wody, jeśli za rzadkie – dosypać mąki. Z ciasta uformować mini - ciastka ok. 2x2 cm. Rozłożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem. Ciastka nie będą rosły więc można je układać blisko siebie. Piec przez ok. 15 - 20 minut aż będą twarde i lekko brązowe.


zdj. Konna Cafe


Moje ciastka przed pieczeniem:



85 komentarzy:

  1. Czy mogę dodać np. pół szklanki marchewki i pół szklanki jabłka ? Oczywiście startego ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ;) Tylko trzeba mieszać delikatnie, bo z marchewki potem może się zrobić taka papka i potem troszke inne wychodzą ;)

      Usuń
    2. super :)

      Usuń
    3. A czy jak ostygną mogę dać odrazu koniom czy musza stać ileś czasu?

      Usuń
    4. raczej muszą postać, jak ja robiłam to dałam im kilka dni aby jeszcze "przeschły" i lepiej stwardniały ;)

      Usuń
    5. A czy bardzo są potrzebne otręby czy nie trzeba ich?

      Usuń
    6. ^Możesz użyć płatków owsianych

      Usuń
    7. tak można ja robiłam ten pszepis z płatkami owsianymi tylko wiesz jak coś to się opłaca bo będziesz miał większą porcje ja dałam szklanke

      Usuń
    8. Tak może to nawet zdrowe dla konia

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis . Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne tylko szkoda że nie zobaczyłam tego w kwietniu bo ukochana przezemnie klaczka miała urodzinki ale i tak dostała "torcik" a mianowicie ususzone skórki chleba wbite w kawałki marchewek i pomelo. <3

    OdpowiedzUsuń
  5. A ile z tego wychodzi ciastek ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To zależy jak duże dajesz porcje na jedno ciasteczko ale mi wyszły 34takie średnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast otrębów można płatki owsiane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można ja robiłam ten pszepis z płatkami owsianymi tylko wiesz jak coś to się opłaca bo będziesz miał większą porcje ja dałam szklanke

      Usuń
  8. Zamiast otrębów można płatki owsiane???

    OdpowiedzUsuń
  9. ale na 100% one nie zaszkodzą konią ?? a i jeszcze czy ja też moge go spróbować i nic mi sie nie stanie ?

    OdpowiedzUsuń
  10. ale na 100% one nie zaszkodzą konią ?? a i jeszcze czy ja też moge go spróbować i nic mi sie nie stanie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie, ja nie robiłam takich ale podobne. :) Są dobre;)

      Usuń
  11. Ładnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie wyglądają i pewnie smakują równie dobrze, spróbuję takie zrobić i dać moim ulubieńcom :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile ci wyszło sztuk? Chcę takie zrobić dla mojej ukochanej Cali :* i potrzebuję dużo takich ciasteczek. Wyglądają smakowicie. Jak kupię otręby to zrobię i pewnie część zjem xD I oczywiście powiem jak wyszły ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy muszę być stare, czy mogę być gotowane ??

    OdpowiedzUsuń
  15. Wymyslilas sama ten przepis? Nie wydaje mi sie ☺ powinnas napisac zrodlo z ktorego go wzielas...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja je zrobię na urodziny mojego ukochanego konia ze stadniny.Ma w kwietniu <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiej mąki użyć?

    OdpowiedzUsuń
  18. nie no blog sama prowadzę (dla czepliwych: nie mam zamiaru się reklamować :') )
    ale nie taki jak ten! jest świetny! pisz dalej bo twoje sposoby na wlasnorecznie wykonany sprzęt jeździecki są po prostu przejrzyste i nie potrzeba do tego nie wiadomo jakich materiałów czy składników! Pozdrawiam i życzę żeby ten blog ciągle się rozwijał!

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie się pieką ;3 Wyjeżdżam jutro na obóz konny i pewnie koniom posmakuje :D Zrobiłam bez marchwi, bo nie miałam ale i tak wyglądają cudownie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakby ktoś chciał wiedzieć, to wyszło mi 35 ciastek :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje się właśnie pieką, za chwilę dopiszę jak wyszły ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można z tego przepisu zrobić mini torcik ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej można ale chyba dłuż3j trzeba piec . I trochę posuczyć jeszcze po piekarniku ,może wystarczy jakieś 3 dni

      Usuń
  23. Czy można dodać więcej soli?

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy można dodać więcej soli?

    OdpowiedzUsuń
  25. Ile mogą leżeć takie ciasteczka? Czy się nie popsują? :)
    PS: Świetny przepis, moje już 2 ciastka siedzą w piekarniku.
    Konikom baaaardzo smakowały :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Można upiec w całości a później pokroić na kawałki? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Polecam te ciastka robie je już 6 raz i za każdym razem kobyłka zje je ze smakiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny przepis! Ciastka wyszły świetnie, mi bardzo smakują, myślę, że koniom też się spodobają, jutro dostaną, na razie testowałem ja i mój chomik(zdecydowanie trafiłam w jego gusta):D

    OdpowiedzUsuń
  29. ile mogą leżeć te ciastka ? po jakim czasie się psują ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie leżały ok 2 tygodnie i po tym czasie były nadal dobre ;)

      Usuń
  30. A moge podawac to koniom ze szkólki jezdzieckiej czy ten olej moze im zaszkodzic?

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Moje pieką się 30 min i są tylko lekko zarumienione i gumowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też wyszły gumowe. Ale cóż może będą dobre. W środe dam znać. ;)

      Usuń
  33. a jaki to rodzaj otrębów? żytnie czy pszenne?

    OdpowiedzUsuń
  34. A można zamiast cukru dać miód?

    OdpowiedzUsuń
  35. Można dodać płatki owsiane zamiast obrębów?

    OdpowiedzUsuń
  36. ja zamiast cukru miałam miód ale z cukrem też spoko

    OdpowiedzUsuń
  37. Autorka postu najwidoczniej nie dysponuje taką ilością wolnego czasu, żeby odpowiedzieć na te wszystkie pytania... Dlatego spieszę ze skromną odpowiedzią ^-^
    Bazowałam się na tym przepisie już kilka razy; mogę troszkę pomóc.
    #1 Jabłko + marchewka to super połączenie.
    #2 Łączę ze sobą zarówno otręby pszenne i owsiane - przy owsianych wychodzą delikatniejsze w smaku.
    #3 Miód zamiast cukru, cukier zamiast miodu - żaden z tych składników nie zaszkodzi ani koniom, ani wygłodniałym amazonkom :')
    #4 Miękkie i gumiaste? Zróbcie cieńsze ciastka (0,5-1 cm grubości). Czas ustawcie na 30-40 minut i w połowie czasu obróćcie delikatnie ciastka.
    #5 Płatki owsiane też się nadają, choć konsystencja nie będzie już tak zwarta.
    #6 Nie, nie zaszkodzą koniom (radziłabym jednak wstrzymać się z końmi non stop kolkującymi) ani ludziom c:

    + BONUS:
    Ja dodaję jeszcze siemię lniane. 1/6 - 1/5 szklanki + 1/2 szklanki wody *nie dodaję już wtedy samej wody*; odczekujemy 10-15 minut i wtedy dodajemy do ciasta.

    Pozdrawiam,
    #Pączusiowa ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby ktoś miał pytania do mnie, piszcie tutaj:3 :
      w.blogerka@gmail.com

      #Pączusiowa ♥
      *autorka komentarza wyżej*

      Usuń
    2. A może być mąka tortowa albo ryżowa?

      Usuń
  38. Super przepis, ja zrobiłam bez marchewki i wyszły przepyszne, nawet dla ludzi. Jutro jadę do stajni podarować je koniom, wierzę, że się bardzo ucieszą :D

    OdpowiedzUsuń
  39. super konika smakója mi tez

    OdpowiedzUsuń
  40. Czy można zamiast marchewek dać jabłka?

    OdpowiedzUsuń
  41. czty jak wyjdzie mi ciapa to moge to tak do piekarnika dac?

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy to, jaki rodzaj mąki dodamy, ma znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
  43. Pieką się wyglądają pięknie i pachną cudownie polecam🖤🖤🖤🖤

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy można dodać inny owoc albo jakieś zioło? Czy proporcje się wtedy zmienią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli dasz pół szklanki np.bananow i pół jabłek to raczej nie ale jak bys dała szklanke tego i szklanke tego to tak

      Usuń
  45. Super przepis! Robiłam takie i z dodatkiem jabłek i bananów. Obie wersje wyszły super! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Wiem data :p ale czy zamiast marchewki moge dac buraka?

    OdpowiedzUsuń
  47. Czy mogę dać pół szklanki marchewki, pół szklanki jabłka, pół szklanki buraka i pół szklanki banana? I jeszcze jedno pytanie jakie mają być otręby np pszenne,ryżowe? I ostatnie pytanie jaka ma być mąka?

    OdpowiedzUsuń
  48. Do ilu dni one wytrzymują?

    OdpowiedzUsuń
  49. Też się zastanawiam bo w lipcu jadę na obóz konny a chcę upiec teraz bo porem zapomnę

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  51. Odpowiedzi
    1. Najlepiej nie rafinowany, na przykład oliwa z oliwek.

      Usuń
    2. Mąka pszenna, albo zdrowsza mąka orkiszową.

      Usuń
  52. A można dać na następny dzień te cisteczka

    OdpowiedzUsuń
  53. A jaką mąke dodać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąkę pszenną, ale można zastąpić zdrowszą mąką orkiszową.

      Usuń

Pisz śmiało!