sobota, 12 stycznia 2013

Kantar Sznurkowy

Potrzebne rzeczy:
 
> Lina o grubości - 6/7mm

Długość w tabeli poniżej.


Rozmiar Konia

Długość Liny
Mały – Kuc 6m
Średni – Arab 7m
Duży –Koń 8m
Bardzo Duży - Duży Koń 8,5
XXL - Koń Zimnokrwisty 9m

 








 Wykonanie:

Ponieważ nie mam jeszcze własnej instrukcji robienia kantara sznurkowego polecam tą:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=how%20to%20make%20rope%20halter&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CD0QFjAC&url=http%3A%2F%2Famericashorsedaily.com%2Fimages%2Fpdfs%2Fhowtomakearopehalter.pdf&ei=xebxUN_UDdGRhQe6i4HwBg&usg=AFQjCNHHWk_sFehcRVOzAZ9Ze7MgEWEH6Q&bvm=bv.1357700187,d.ZG4

(do skopiowania do wyszukiwarki)

Jest bardzo czytelna, wystarczy układać linę w sposób podany w obrazkach. Wcale nie trzeba czytać tekstu po angielsku.

Najpierw trzeba zdecydować czy robi się trudniejszym sposobem (z węzłem Fiadora) czy łatwiejszym ze zwykłym. Obie instrukcje są w dokumencie.

Pierwszy kantar sznurkowy robi się przeważnie 2 - 3 godziny. Kolejne robi się już z pamięci. Na początku najlepiej mieć do dyspozycji całą podłogę aby mieć gdzie rozłożyć linę, żeby się nie plątała.


Powodzenia!








31 komentarzy:

  1. Super instrukcja :D
    Zawsze z niej korzystam przy robieniu kantarów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam się zapytać gdzie kupiłaś te liny do kantarka śliczne kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak trudno robi sie taki kantar (stopień trudności od 0 do 10 )
    ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak robisz pierwszy raz to 8/10 a potem każdy kolejny jest prosty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znasz może wymiary? Potrzebuję wymiarów pony, a 6m liny nic mi nie mówi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiąc na wymiar cob dla kalczy wlkp kupilam 8m i zostalo mi okolo 1-1.5m liny. Na youtube na kanale siodlarenki pod filmikami sa dokaldne wymiary kazdej czesci kantara

      Usuń
  6. A dla źrebaków zimnokrwistych ile potrzeba metrów ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy 7,30m liny wystarczy na klacz wielkopolską? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kantar juz zrobiłam boski ;3

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny blog! Chciałam się spytać, czy może wie ktoś, gdzie można kupić linkę do kantaru sznurkowego? :] Pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W marketach budowniczych :) ��

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Janse, ze sie da ��

      Usuń
    2. Ja swój pierwszy zrobiłam w niecałe 40 minut. Polecam ta instrukcję:
      https://www.youtube.com/watch?v=btTKdT_no50
      https://www.youtube.com/watch?v=iKVQXbmw0iw
      https://www.youtube.com/watch?v=2dqO1M-YRzk

      Usuń
  11. Jakiej linki/jakiego sznurka użyc do dekoracji nachrapnika?

    OdpowiedzUsuń
  12. W powyższej tabelce jest błąd! Mój koń jest lekkiej budowy, trochę arabi. Zakupiłam 7m i został mi metr i ileś cm. niezużytej linki :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta tabelka jest zrobiona na średnią koni o danej budowie wiec chyba nie można wymagać idealnego dopasowania dla swojego konia?

      Usuń
  13. Zrobiłam już swój, jest MEGA !

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie da się tego zrobić :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam pytanie gdzie kupić taką line?

    OdpowiedzUsuń
  16. A na fallabelle, to ile??

    OdpowiedzUsuń
  17. a mi się nie chce strona otworzyć...

    OdpowiedzUsuń
  18. Czm nie mogę otworzyć instrukcji?

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie można otwożyć instrukcji. Pozdrawiam Serdzcznie

    OdpowiedzUsuń

Pisz śmiało!