czwartek, 10 stycznia 2013

Czaprak

Potrzebne rzeczy:
> 2 kawałki filcu lub grubszego materiału o wymiarach 90x86 cm
> 2 płaty gumy piankowej 40x80cm grubości ok. 1cm



Wykonanie:
Włożyć piankę pomiędzy materiał. Nadać czaprakowi pożądany kształt poprzez obcinanie rogów materiału i pianki (najłatwiej wzorować się na zwykłym czapraku ze sklepu), spiąć szpilkami aby wszystkie materiały równo do siebie przylegały i obszyć na kształt czapraka, cały można przepikować i przeszyć w miejscu pod którym powinien być kręgosłup konia dwoma pasami.





Czaprak jest bardzo dużym wyzwaniem jeśli chodzi o szycie, więc trzeba mieć dużo czasu i umiejętności!

26 komentarzy:

  1. jaki to materiał?

    ps. proszę o jak najszybszą odp/ XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprzedajesz rzeczy które robisz ?? (gdybym ja nie chodziła do szkoły i miała bym tyle umiejętności właśnie takim sposobem mym zarabiała !!) Robisz naprawdę świetne rzeczy podziel się nimi ze światem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Martutu ma rację! to świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Napewno skorzystam <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Z jakiego materiału jest ten czaprak na zdjęciu ?

    OdpowiedzUsuń
  6. tu masz : https://www.youtube.com/watch?v=mMcX3ZQM9n4 , a tu druga część https://www.youtube.com/watch?v=qXvKYjx68P4 jeśli to Ci nie pasuje -----> http://www.extension.iastate.edu/sites/www.extension.iastate.edu/files/winneshiek/howtomakearopehalter.pdf
    Mi wyszedł przepiękny ( biało niebieski a linka, może być z castoramy wspinaczkowa ;) za 20 zł )

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :) Moja mama jest krawcową i teraz szyje dla mojej koleżanki czaprak z czarnej pikówki na zamówienie :) Świetny blog! Opiszesz coś jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
  8. A jeśli chcę ozdobić mój czaprak np. Jakimiś kolorowymi pasami to lepiej kupić kolorowy materiał i je przyszyć czy czymś namalować? (Jak namalować to proszę napisz czym :]) i jeszcze jedno pytanie jak chcę w dolnym rogu np swój inicjał to jak go zrobić? I ostatnie :D jeśli chcę zrobić takie "obszycie" ozdobne czapraka to jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swój inicjał możesz naszyć zwykłą nitką.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Zrób jak zrobić kantar nie sznurowany

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrób jeszcze jak zrobić derkę :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki to rozmiar? Full, Cob czy pony? A jak nie pony to ma ktoś wymiary pony?

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłaś kiedyś ochraniacze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ochraniacze pewnie da się zrobić, ale bardzo ciężko znaleźć ten plastik, myślę, że łatwiej zrobić owijki ;)

      Usuń
  13. mam pytanie zrobiła byś filmik ja jestem w takich zeczach słaba a potrzebóję czarnego i przyozdobić go ćwiekami po stronie gdzie jest odkryty od siodła i mam jeszcze jedno pytanko jakki to jest rozmiar

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki to rozmiar? Full, Cob czy Pony? Bo ją potrzebuję Pony.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super ! Mogła byś napisać jak zrobić wodze :D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu kup sobie linkę w sklepie żelaznym i zwykle karabińczyki ;) karabińczyki wystarczy zawiązać linką i gotowe wodze polecam 3 m na wodze a karabińczyki najzwyklejsze byle by tylko lekkie nie zbyt ciękie tak aby koniowi nie zwisały z pyska takie ciężkie żelastwo ;) :D

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mogłabyś mi podać wymiary czapraka full ujeżdżeniowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Możesz napisać gdzie i jakie materiały kupiłaś na ten czaprak? Mój e-mail maniura491@wp.pl Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z kąd mam wiedzieć że czaprak jest dobrze dopasowany i nie uwiera konia?

    OdpowiedzUsuń

Pisz śmiało!